Tarikh | 12 Januari 2009 (Isnin) |
Tingkatan | 6AK4 (0815 - 0815) |
Tema 2 | Pembangunan Ekonomi & Impak Alam Sekitar |
Tajuk 2.1 | Sektor-sektor Ekonomi - Pengenalan dan Pertanian |
Objektif/ Hasil pembelajaran | Pelajar dapat,
|
Pendekatan | KBKK |
Aktiviti | Perbincangan kumpulan, membezakan ciri-ciri utama sistem-sistem pertanian di Malaysia dalam bentuk jadual. |
BBM | Buku rujukan |
Nilai | Bertanggungjawab, kerjasama,kerajinan. |
Refleksi | Melalui hasil tugasan pelajar menunjukkan pelajar dapat membezakan ciri-ciri utama keempat-empat sistem pertanian berkenaan. |
Wednesday, January 7, 2009
RPH - Minggu 3 / Semester 1 (Isnin - 12/01/2009)
RPH - Minggu 2 / Semester 1 (Khamis - 08/01/2009)
Tarikh | 8/1/2009 (Khamis) |
Tingkatan | 6AK2 (0705 - 0815) |
Tingkatan | 6AK3 (0815 - 0945) |
Tingkatan | 6AK4 (1020 - 1130) |
Tema 2 | Pembangunan Ekonomi & Impak Alam Sekitar |
Tajuk 2.1 | Sektor-sektor Ekonomi - Pengenalan dan Pertanian |
Objektif/ Hasil pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | KBKK |
Aktiviti |
|
BBM | Bahan edaran bercetak. |
Nilai | Bertanggungjawab, kerjasama, kerajinan. |
Refleksi | Aktiviti 1, 2 dan 3 berjalan dangan lancar. Hasil ujian menunjukkan pelajar memiliki pengetahuan sedia ada yang lemah tentang topik yang akan dibincangkan. Guru akan membimbing pelajar mengatasi kelemahan tersebut pada sesi-sesi yang akan datang. |
Monday, January 5, 2009
RPH - Minggu 2 / Semester 1 (Selasa - 6/1/2009)
Tarikh | 6 Januari 2009 (Selasa) |
Tingkatan | 6AK2 (0705 - 0815) |
Tingkatan | 6AK3 (0945 - 1055) |
Tema 1 | Penduduk dan Sumber |
Tajuk | Semua tajuk di bawah Tema 1 |
Objektif/ Hasil pembelajaran | Pelajar dapat,
|
Pendekatan | Sumbang saran, KBKK |
Aktiviti |
|
BBM | Kertas Soalan, buku rujukan |
Nilai | Bertanggungjawab, kerajinan. |
Refleksi | Perbincangan hari serba sedikit dapat membantu pelajar untuk mengingat kembali topik-topik Geografi yang pernah dipelajari semasa di Tingkatan Enam Rendah dan sebagai aktiviti untuk "warming up" untuk menyediakan pelajar ke topik perbincangan yang akan datang. |
Subscribe to:
Posts (Atom)